wtorek, 2 lipca 2019

Ślubny exploding box i KURS na kopertę do boxa.

Witajcie.
W tym tygodniu pracujemy z różnego rodzaju tiulami, pomponami, organzyną i sizalem. Przyznam się szczerze, że moja dzisiejsza inspiracja będzie tylko taką małą doczepką do tego, co chciałabym Wam pokazać. Tak, żeby szefowa się "nie czepiała", że nic z tych materiałów nie zostało dzisiaj użytych ;)
Przy okazji jednej z moich inspiracji w ostatnim miesiącu sprzedałam Wam pomysł na przekazanie pieniążków w pudełku, tak aby nie zajmować ścian niepotrzebnymi kieszeniami lub kopertkami. Pokazałam Wam wówczas, że ja taką ładnie ozdobioną kopertkę przyklejam do wieczka. Wtedy też prosiliście mnie o kurs na takową kopertkę i właśnie dzisiaj takowy kursik dla Was przygotowałam.
Zanim jednak przejdziemy do kursu pokażę Wam exploding box ślubny, którego własnie altanę musiałam przerobić na rzecz kopertki, o której wspominałam wyżej. Dlaczego musiałam ją przerobić? Powód jest oczywisty, gdybym wkomponowała całą altankę i w wieczko wkleiła kopertę, to box najzwyczajniej by się mi nie domknął. Tak więc koperta i sposób, który sobie wymyśliłam sprawdza się wyłącznie przy "niskim" środku. Kwiatki "wyprodukowałam" sama z papieru czerpanego. Muszę się też przyznać, że zakochałam się w Galeryjnej kolekcji NOSTALGIA, której zapas zrobiłam sobie na kolejne inspiracje.




Pudełeczko wykonałam z następujących materiałów...

   

  

KURS NA KOPERTĘ DO EXPLODING BOXA

Do wykonania kopertki na pieniądze będziemy potrzebować:


biały karton (ja używam papier wizytówkowy), kawałki papieru ozdobnego, kwiatek, listki (moje wycięłam z galeryjnego papieru), nożyczki, klej, tablicy do bigowania (nie musi być, chociaż ułatwia pracę), linijkę, ołówek, MAGNES, dziurkacz zaokrąglający rogi


WYKONANIE

Z białego kartonu wycinamy bazę o wymiarach 12,5cm x 20cm, a następnie bigujemy tak jak pokazuje to poniższe zdjęcie.


Wymiary mojego pudełka to: wysokość - 6cm, szerokość - 7,5 cm i grubość - 2cm. Wypróbowałam różne i według mnie te są najlepsze (można ewentualnie zmniejszyć grubość jeśli ktoś daje mniej pieniędzy). W pudełeczko idealnie mieszczą się pieniądze bez specjalnych zagnieceń i zwijań. Wystarczy tylko złożyć kasę na 3częsci i gotowe.


Odcinamy skrzydełka w miejscach zakreskowanych.


Po odcięciu odpowiednich części całość ma wyglądać tak...


Rogi (w miejscu gdzie będzie zamknięcie) zaokrąglamy dziurkaczem.


Z papieru ozdobnego wycinamy mniejsze o kilka milimetrów części.


Naklejamy na przygotowaną wcześniej bazę pamiętając, że spód kopertki nie musi być oklejony - będzie przecież przyklejony do wieczka. Dlaczego oklejamy bazę przed jej sklejeniem? 
W sumie to nie jest reguła, można zrobić to później. Ja wyszłam z założenia, że najzwyczajniej w świecie jest mi tak wygodniej. Ponadto, tak oklejoną bazę można przyłożyć na chwilę czymś ciężkim, żeby wszystkie brzegi idealnie przyległy.


Sklejamy pudełeczko.


Przyklejamy magnesik


A na mgnesik naklejamy kwiatuszka i listki.


Gotową kopertkę wklejamy w wieczko


W moje pudełeczko zmieściło się tysiąc złotych w nominałach po 100 i 50 złotych. Myślę, że śmiało zmieściłoby się drugie tyle ;)


Mam nadzieję, że mój kurs jest dla Was czytelny. Jeśli jest coś dla Was niejasne i wymaga wyjaśnienia-piszcie. Chętnie odpowiem na Wasze pytania.

Życzę miłego dnia

1 komentarz: