środa, 3 kwietnia 2019

Moje ulubione dodatki - subiektywna lista Esme :)

Cześć!

Na pewno zorientowaliście się, że w tym tygodniu prezentujemy Wam prace z naszymi ulubionymi dodatkami. Ja postanowiłam podejść do tematu nieco inaczej i stworzyłam dla Was listę kilku moich ulubionych dodatków, zobrazowaną wieloma moimi dotychczasowymi pracami stworzonymi w ramach współpracy z blogiem Od A do Zet.

A zatem, do sedna 😊
 

1. Enamel dots i perły w płynie


Bardzo lubię dodawać emaliowane kropki i perły w płynie do swoich prac. Lubię zarówno te gotowe naklejki, jak i perły w płynie. Obie formy mają swoje zalety i efekt końcowy nieco się różni, więc to, po które sięgnę, zależy w dużej mierze właśnie od efektu, jaki chcę osiagnąć. Choć częściej jednak sięgam chyba po naklejane kropki. Pewnie dlatego, że nie trzeba czekać, aż wyschną 😉
Jako przykład użycia emaliowanych kropek: Pudełko jako ramka na zdjęcie
 
A jako przykład użycia pereł w płynie: Kartka retro


2. Kwiaty Wild Orchid Crafts


To kolejny "dodaś", bez którego nie umiem żyć 😁 Lubię ukwiecone prace, a moimi ulubionymi gotowcami są właśnie kwiaty WOC. Testowałam już różne i tylko te spełniają moje wymagania estetyczne. Są po prostu ładne, kształtne i pięknie zabarwione.
Jako przykład użycia kwiatów WOC: Romantyczny tag

 

3. Elementy do wycinania


Swego czasu okropnie nie lubiłam tego dodatku. Drażniło mnie to wycinanie. Ale któregoś dnia dorwałam w swoje łapki większą ilość wycinanek i szkoda mi było rzucić je w kąt, więc się zawzięłam i wycięłam. No i jak nabrałam wprawy, to wycinanki polubiłam 😁 A jeśli Wy nie lubicie wycinania, to mam dwie propozycje: spróbujcie, po prostu kupcie elementy do wycinania i tnijcie, może jednak się przekonacie, albo... wypróbujcie dodatki z firmy Studio Light. To są "wypychanki" i nie trzeba do nich używać nożyczek.
Jako przykład użycia wycinanek: Romantyczny layout
 
A jako przykład użycia wypychanek ze Studio Light: Prowansalski shadow box
 

4. Foamiran


Ogromnie lubię foamiranowe kwiatki. Ten materiał daje ogrom możliwości. Kiedy tylko mam czas i natchnienie, to zamiast użyć gotowych kwiatów, przygotowuję własnortęcznie kwiaty z foamiranu.
Jako przykład użycia kwiatków z foamiranu: Kartka uniwersalna
 

5. Embossing na gorąco


To jest technika, która często mi towarzyszy. Szczególnie, gdy w pracy używam tekturek. Proszki do embossingu nadają tekturkom bardzo ciekawego wyglądu, a zależnie od koloru, można uzyskać bardzo różne efekty.
W sklepie Od A do Zet dostaniecie zarówno pudry, jak i tusze do embossingu na gorąco.
Jako przykład użycia pudru do embossingu na tekturce: Kartka ślubna
 

6. Elementy z tekturki


To kolejny produkt, który bardzo lubię. Co prawda mam maszynkę i wykrojniki, ale tych używam przede wszystkim do kwiatów i liści (bo tych elementów używam w swoich pracach najczęściej). Kształty wolę tekturkowe. Bo mam większy wybór. W takim sensie, że mogę kupić 2-3 tekturki z danego kształtu, następnym razem jakieś inne. A kupowanie wykrojnika dla 2-3 scrapków raczej mija się z celem 😉
Jako przykład użycia tekturek (całkiem nietypowy): Pojemnik na biurko.  

I to w zasadzie praktycznie pełna lista moich ulubionych dodatków. Pewnie coś by się jeszcze znalazło, co mogłabym dodać to tego zestawienia, ale faktem jest, że z powyższych dodatków korzystam najczęściej (mimo, że są też inne, które bardzo lubię).


Pozdrawiam,
Esme

8 komentarzy:

  1. Bardzo potrzebny post. Co do kwiatów woc, to podpisuję się obiema rękami 😃

    OdpowiedzUsuń
  2. Hehe niesamowite jest to, że choćby było nas tutaj i tysiąc osób projektujących to każdy z nas miałby wśród swoich wzorów zupełnie inne ulubione przydasie:) Piękne prace.

    OdpowiedzUsuń