czwartek, 4 sierpnia 2016

Krok po kroku - kopertówki dwie.

Witam Was serdecznie, dzisiaj (w tygodniu z narzędziami) mam dla Was kursik - jak krok po kroku przygotować 2 kopertówki - z różnym sposobem na zamykanie.






Przyda się również coś do klejenia - klej, taśmy dwustronnie klejące, kosteczki




Startujemy ;)  

Swoją bazę oparłam na papierze wizytówkowym, z jednej strony wycięłam wzór dziurkaczem brzegowym, następnie zbigowałam - miejsca bigowania są umowne - wszystko zależy od szerokości dziurkacza ;)
U mnie zawsze część środkowa ma 10-10,5 cm, skrzydełka różnie - jeno(wierzchnie jest szersze) drugie (kieszonka w środku) węższe. Poniżej przykładowe linie bigowania:



Z drugiej strony też wycinamy brzeg dziurkaczem brzegowym - wybrałam inny wzór:


W ten sposób przygotowuję sobie dwie "bazy"

Pierwsza kopertówka - będzie zamykana przepaską. 

Wszystkie możliwe brzegi tuszuję po 2 stronach, gdyż kartka będzie rozkładana na płasko - bez kieszeni.




Oklejam kolorowym papierem wszystkie części - poza tylną spodnią, i przygotowuję przepaskę - tutaj rozmiar wyjściowy to 10-23 cm, automatycznie po wycięciu brzegów dziurkaczem, przepaska robi się węższa. Środek ozdabiam kolorowym paskiem papieru - u mnie wyszło 6-23 cm.
Szerokość opaski "sprawdzam" na gotowej, złożonej kopertówce - zostawiając minimalny luz, żeby dobrze się ja zakładało, brzegi tuszuję. Miejsce klejenia wybieram pośrodku i z przodu - całość maskuję ozdobnym elementem wyciętym za pomocą wykrojnika - tutaj serce ;)





Pierwsza kopertówka gotowa - należy ją jeszcze tylko ozdobić ;)

Sposób na drugą kopertówkę:

bazę mamy gotową ;) docinamy kolorowy papier, z tym że teraz oszczędniej w środku ;) Robimy kieszonkę - z 2 stron po bokach podklejamy taśmą:



I montujemy tasiemki - wewnątrz tasiemkę ukrywam pod kółeczkami, podklejam taśmą. Na zewnątrz przytwierdzam ćwiekiem i maskuję szydełkowym kwiatkiem :)


Gotowe :) Pozostaje tylko ozdobić.
Mam nadzieję, że kursik przejrzysty i się komuś przyda :)

Pozdrawiam, chanya13

 




2 komentarze:

  1. Kursik super, pomysł z szydełkowym kwiatkiem genialny !!
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. bardzo przydatne wskazówki! nigdy dotąd nie robiłam nic cudnie-papierowego, w przyszłym roku moja Córcia idzie do I Komunii Świętej, marzą mi się zaproszenia w tym stylu, własnoręcznie wykonane, ale im dłużej przyglądam się pracom profesjonalistów, tym bardziej wydaje mi się, że mam zamiar się porwać z motyką na słońce...

    OdpowiedzUsuń